سرنوشت

متوجه افکارت باش , آنها تبدیل به گفته های تو میشود

متوجه گفته های خود باش, آنها تبدیل به کارهای تو میشود

متوجه کارهای خود باش , آنها تبدیل به عادت های تو میشود

متوجه عادت های خود باش , آنها تبدیل به شخصیت تو میشود

متوجه شخصیت خود باش , آنها تبدیل به سرنوشت تو میشود

شطرنج

زندگی مثل شطرنج میمونه

وقتی بلد نیستی همه میخوان بهت یاد بدن

وقتی هم که بلدی همه میخوان شکستت بدن

رویا یا آرزو , مسئله اینست ...

تا حالا با هزار آرزو داشتم زندگی میکردم , بدون اینکه هیچ حسی بهشون داشته باشم و فقط دوست داستم اونارو داشته باشم بدون اینکه هیچ شوری تو وجودم داشته باشم.

ولی دیگه به آرزو هیچ اهمیتی نمیدم , در واقع برای بدست آوردن خواسته های ایده آل باید یک رویا داشت , رویا به آدم انگیزه القا میکنه , به بیان دیگه ( به گفته ی بریان تریسی) بدون رویا نمیشه به هیچ رویائی رسید.

خاصیت هیجان انگیزی که رویاها و تصویرهای ذهنی از آینده دارند اینه که آدم رو تحریک میکنند بهتر از همیشه باشد و بهتر از قبل عمل کند.

آرزو رو نمیتونم کناره رویا بذارم , آرزو رو چیزی میدونم که آدم همیشه باید حسرتش رو بخوره و با فکر کردن بهش ,هیچ انگیزه ای تو وجودش واسه بدست آوردنش به وجود نمیاره و از روی منطق نیست , ولی رویا رو عکس آرزو میدونم و اون رو خواسته ی آدم میدونم , چیزی که همیشه بهش فکر میکنم  و با فکر کردن بهش ضربان قلبم بالا میره , یه شوری تو رگام و وجودم به جریان می افته.

چیزی که آدم رو پر شور میکنه اینه که خودشو تو آینده ببینه که به خواستش رسیده.در واقع اینکه آدم به خودش اجازه بده رویاهای بزرگ داشته باشه , در عمل ,اعتماد به نفسش رو بالا می بره و باعث میشه خودش رو بیشتر دوست داشته باشه و احترام بیشتری برای خودش قائل بشه.

اگر آدم بدونه هیچوقت شکست نمیخوره , جرات میکنه رویاهای بزرگی رو تو سرش پرورش بده .

خوب این اولین قدم تو راهه بدست آوردنه خواسته ی واقعیه یه آدمه.یه جمله ی معروف هست که میگه (اگر میخوای چیزی یا موقعیتی داشته باشی که تا حالا نداشتی,باید آدمی بشی که تا حالا نبودی ).

یه نکته ی دیگه که میتونه تو راهه رسیدن به رویا تاثیر بذاره اینه که افسوس گذشته رو نخورد و از الان از استعدادها و توانایی ها استفاده کرد.

در آخر هم قلم رو با یه جمله از امام علی (ع) زمین میزارم

(به آرزوها تکیه مکن که این از شیوه ی ابلهان است )




پ . ن : در کتب برایان تریسی , رویا , خواسته های دست یافتنی انسان در آینده تعریف شده است .



آرزوهای کرایه ای

آرزوها در زندگی , تعیین کننده ی سناریوی سرنوشت انسان ها است . رویاهایی که می توان با آن قدم به آسمان هفتم گذاشت و سبزی و طراوت زندگی را احساس کرد .

به شرطی که آرزوها از آن خودمان باشد و خالق و نویسنده ی اجرای آن تنها ما باشیم . ولی افسوس که آمال نیز کرایه ای شده و برای داشتن آن باید شناسنامه ی امید خود را ارائه دهیم .

اکنون قدم به این سرا نهادم تا بی مهابا آرزو کنم . . .